Varainhankinta

Partiotoimintaa vaatii myös rahaa. Rahaa tarvitaan tapahtumien järjestämiseen, koulutukseen, kiinteistöjen ylläpitämiseen, kaluston hankintaan ja ylläpitämiseen jne.

Mistä nämä rahat sitten saadaan?

Jäsenmaksu
Lippukunta perii omaa jäsenmaksua Suomen Partiolaisten jäsenmaksun yhteydessä.

Pöllökahvila on viime vuosina tullut uudeksi ja merkittäväksi tulonlähteeksemme. Pöllökahvila on ollut mukana mm. suunnistuskisoissa ja Laavujen kierroksella tarjoten kahvila- ja ruokapalveluja kenttäolosuhteissa tapahtumiin osallistujille. Pöllökahvilaan voi mukaan tulla kuka tahansa lippukunnan jäsen tai heidän vanhenpansa mm. keittämään kahvia, paistamaan lettuja, tarjoilemaan ruokaa tai valmistamaan sitä.

Jätepaperia kerätään Nummella sijaitsevaan Kolon lähellä sijaitsevaan autotalliin. Jätepaperia toivotaan tuotavaksi ennemminkin tähän autotalliin, kuin muihin yleisiin jätepaperin keräyspisteisiin.

Partiolaisten adventtikalentereiden myyminen on perinteinen tulonlähde myös Nummen Samoojille. Kalentereita myytiin vuonna 2013 1220 kappaletta.

LIPUTUSVUOROT

Vuonna 2017 on Lohjan kaupunki sekä Purkat Oy on tehnyt sopimuksen Nummen Samoojien kanssa liputusten hoitamisesta Nummella ja Pusulassa kaikkina liputuspäivinä.  Liputtaja huolehtii lippujen nostosta omalla alueellaan oikeaan aikaan sekä lippujen laskemisesta ajallaan, kunkin liputuspäivän mukaisesti.

Liputusvuoroihin voi ilmoittautua kuka tahansa lippukunnan jäsen tai heidän vanhempansa ja samalla kerätä ”omaa matkakassaa” tuleviin tapahtumiin.

Tarkemmat tiedot liputushyvityksistä, liputuskohteista ja liputuksen vuorojen varauksista saa liputusvastaavalta:

tuija.oksanen@elisanet.fi

Kommentointi on suljettu.